Kontakt

Połączone technologie: Polacy narzekają i wzdychają

Warszawa, 08.12.2016
„Współpraca” to słowo klucz powtarzane we współczesnym biznesie od lat. Jak wynika jednak z nowych badań przeprowadzonych na zlecenie Sharp, w polskich biurach jest to raczej myślenie życzeniowe, a nie rzeczywistość. Ponad jedna trzecia pracowników (38%) mówi, że ich koledzy zapominają udostępnić im ważne informacje lub dokumenty, a to oznacza stracony czas i możliwości oraz potencjalną utratę przychodów. Ponadto 71% Polaków deklaruje, że technologia w ich biurach raczej komplikuje wymianę informacji, przy czym średnia europejska dla takiej opinii wynosi zaledwie 40%!

Badanie przeprowadzone wśród 500 pracowników biurowych w Polsce wykazało brak pracy zespołowej i samolubne nawyki różnej wagi – od istotnego zapominania o przekazywaniu ważnych informacji po błahe, ale denerwujące zapominanie o uzupełnianiu papieru w drukarkach przez prawie połowę pracowników oraz zmianę temperatury klimatyzacji bez pytania kolegów przez blisko 40% pracowników.

Badanie wykazało, że najczęstsze szkodliwe przyzwyczajenia polskich pracowników to:

  1. Pozostawianie wydrukowanych dokumentów w urządzeniu (50,20%)
  2. Nieuzupełnianie papieru w drukarce, gdy go brakuje (48,40%)
  3. Pozostawienie włączonych monitorów i projektorów (43,80%)
  4. Ignorowanie problemów ze wspólnymi urządzeniami w biurze (40,80%)
  5. Pisanie na komputerze podczas rozmowy telefonicznej / telekonferencji / kontynuowanie pracy podczas spotkania  (38,60%)
  6. Zapominanie haseł (38,20%)
  7. Zapominanie o przekazaniu ważnych informacji lub dokumentów (37,60%)
  8. Zmiana ustawień temperatury w systemie klimatyzacji (37,60%)
  9. Przenoszenie dokumentów lub tworzenie nowej struktury katalogów (37,40%)
  10. Mówienie równocześnie z innymi osobami podczas spotkań (33,80%)
  11. Niewylogowywanie się z komputerów w salach spotkań (31,80%)
  12. Modyfikowanie lub niekorzystanie z szablonów (25,80%)
  13. Zmiana haseł/praw dostępu bez powiadamiania innych osób (25,40%)

Mimo dostrzegania tych złych nawyków u kolegów, 1 na 7 z polskich pracowników (13,2%) woli ignorować problemy. Tylko 21% zostawia kartki z komentarzami w obszarze wspólnym. Wygląda na to, że polscy pracownicy akceptują przeciętność – 25% z nas lubi sobie głośno westchnąć, ale potem nie robi już nic.

- Większość z nas postrzega te złe nawyki jako część biurowej codzienności, z którą trzeba żyć, a zmienić się nie da. Jednak za wynikami tych badań kryją się poważne problemy. Jeśli firma nie działa w sposób promujący pracę grupową i wymianę informacji, tracimy możliwości do rozwoju. Ile zapomnianych informacji mogłoby doprowadzić do rozwoju firmy, oszczędności czy inspiracji nowych pomysłów? – mówi Adam Bieniewski, Marketing Manager CEE, Sharp Electronics Europe.

Współpraca odgrywa kluczową rolę przy tworzeniu bardziej szczęśliwego, kreatywnego i produktywnego zespołu, a firmy mogą wspierać ją poprzez wprowadzanie odpowiednich technologii. Wiemy, że właściwa technologia może zmieniać sposób pracy, gwarantując, że każdy ma dostęp do potrzebnych informacji.

Żeby dowiedzieć się więcej na temat technologicznych rozwiązań Sharp, odwiedź www.sharp.pl/unlock i pobierz darmową białą księgę.

Uwagi do redaktorów

  • Badanie przeprowadzono na 6045 pracowników biurowych w dziewięciu krajach Unii Europejskiej (we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Szwecji, Polsce, Holandii, Czechach i na Węgrzech).

Nowe artykuły

Kontakt

ANNA KOZAK
PR Manager CEE
Anna.Kozak@sharp.eu

Media społecznościowe