Kontakt

Nowoczesność i retro design

Nowa sieć kin OH KINO potrzebowała rozwiązania w zakresie wyświetlaczy i ekranów, które miały znaleźć się w foyer. Wybór padł na profesjonalne monitory i ekrany Sharp. W efekcie powstał unikalny, stylowy miks najnowszych technologii digital signage Sharp i… designu.

Kina wyświetlają zwykle dużo informacji w foyer: repertuar, godziny seansów, zwiastuny filmów, a także aktualne promocje, menu sklepiku, a także wskazówki kierujące widzów do konkretnych sal. 
Wiele z tych informacji aktualizowanych jest codziennie, a nawet kilka razy dziennie. Dlatego coraz częściej kina rezygnują z papierowych plakatów, które są kosztowne i czasochłonne, ponieważ wymagają drukowania i rozwieszania, na rzecz cyfrowych reklam i komunikatów, wyświetlanych na ekranach, które można aktualizować natychmiast.

Sieć OH KINO szczyci się nowoczesnym designem z nutą retro, inspirowanym dekadenckim okresem złotej ery małych, lokalnych kin, dlatego też potrzebowała rozwiązania cyfrowego, które podkreśliłoby ten unikalny styl. 
– Gdy w 2016 r. sieć OH KINO wchodziła na polski rynek, naszym celem było zapewnienie klientom rozrywki najwyższej jakości, zanim jeszcze usiądą w fotelach, aby obejrzeć film – wyjaśnia Tomasz Kurtyka, dyrektor kina OH KINO Arkady Wrocławskie. – Chcieliśmy pokazywać znakomite filmy, ale w otoczeniu, które ma w sobie czar rodzinnego, przytulnego kina. OH KINO to sieć, która z założenia łączy w sobie zalety multipleksu z kameralną, wręcz domową atmosferą lokalnego kina.

Plan od początku zakładał wyposażenie stylowych wnętrz kinowych w najnowsze technologie. 
– Szukaliśmy dostawcy, który mógłby zaoferować nam kompleksowe rozwiązania, z ciekawym designem, wysokiej jakości obrazem, i do tego niezawodne. Chcieliśmy także, by OH KINO stało się przestrzenią otwartą na klientów biznesowych i ułatwiało organizację spotkań biznesowych czy prezentacji nowych produktów. Aby spełnić te oczekiwania, wspólnie z firmą Sharp stworzyliśmy wyjątkową przestrzeń multimedialną – podkreśla Tomasz Kurtyka.
Kiedy przyszło decydować się na konkretne ekrany, które miały zostać zainstalowane w kinach sieci OH KINO, nie było jednego rozwiązania dla wszystkich trzech lokalizacji, ponieważ każda z nich miała inne wymagania. 

– Sharp bardzo chętnie podjął się wyzwania zainstalowania systemu obsługującego kilka niezależnych lokalizacji sieci OH KINO. Wszystkie ekrany są sterowane przez jeden system digital signage. Zastosowane rozwiązania zostały precyzyjnie przystosowane do potrzeb klienta. Dzięki takiemu rozwiązaniu zasoby danych są koordynowane tak, aby wyświetlać bieżący repertuar oraz zwiastuny – wyjaśnia Maciej Materna, kierownik Visual Solutions, Sharp Electronics CEE. 
W holu jednego z kin przy pomocy dziewięciu monitorów PN-V601A stworzony został video wall, a 55-calowe monitory PN-Y556 wykorzystano w korytarzach do wyświetlania reklam, plakatów i ogólnych informacji. Wyświetlacze PN-Q701E zainstalowano przy ruchomych schodach – prezentują one wskazówki, ułatwiające nawigację i przemieszczanie się widzów po kinie.
Maciej Materna dodaje, że firma Sharp w trzech lokalizacjach OH KINO zainstalowała ponad sto monitorów, ponadto zapewniła tam urządzenia wielofunkcyjne wraz z pełnym pakietem usług (konserwacja, naprawy, serwis). Poza tym w kinach zainstalowano też czternaście monitorów POS (model RZE 701) w punktach gastronomicznych.

Projekt został już zrealizowany, a OH KINO ma sieć kin, które wyglądają wspaniale i są wyposażone w niezbędną i niezawodną technologię, która pozwala prezentować klientom właściwą informację wtedy, gdy jest to potrzebne. Tomasz Kurtyka podkreśla, że OH KINO jest naprawdę dumne z osiągniętego efektu końcowego. Wbudowanie właściwych produktów w odpowiednią przestrzeń wymaga wiedzy, doświadczenia i dbałości o detale. 

Opisaną realizację można zobaczyć na krótkim filmiku „Sharp OH KINO Case Study”, dostępnym na kanale You Tube: https://www.youtube.com/watch?v=sPUzZoQ2oAQ

Apla:
Jeśli chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej o ofercie Sharp Visual Solutions i o tym, jak możemy pomóc w stworzeniu najlepszego efektu wizualnego, prosimy o kontakt: sprzedaz.sep@sharp.eu

Kontakt

Marzena Szulc
PR & Communication Manager CEE
marzena.szulc@sharp.eu

Media społecznościowe