Kontakt

5 rozwiązań Digital Signage dla sklepów i butików w tymczasowych lokalizacjach

Sklepy i butiki powstające w tymczasowych lokalizacjach (pop-up stores) zmieniają oblicze handlu w sektorze detalicznym, a instalacje Digital Signage są idealnym rozwiązaniem do takich miejsc. Poniżej wyjaśniamy, dlaczego tak się dzieje.

Zakłada się, że tymczasowe sklepy detaliczne – outlety, które są otwierane w opuszczonych budynkach i prowadzą działalność na takiej tymczasowej zasadzie do około roku, a nawet coraz częściej przez krócej niż miesiąc, a w niektórych przypadkach nawet przez tydzień -  w tym roku stanowią prawie jedną trzecią nowych przedsiębiorstw w sektorze detalicznym.

Jest to tendencja wzrostowa oraz taktyka, którą stosują obecnie zarówno renomowane sieci  detaliczne jak i start-upy, a także małe niezależne firmy. W ramach ostatnio przeprowadzonej ankiety przeprowadzonej wśród pracowników handlu detalicznego, ponad połowa ankietowanych detalistów stwierdziła, że do roku 2020 r. sklepy tradycyjne znacząco stracą na znaczeniu na rzecz sklepów tymczasowych.  

Właściciele tymczasowych sklepów detalicznych, którzy chcą uzyskać jak najwięcej dzięki tymczasowej lokalizacji swojego sklepu, nie chcą ponosić kosztów urządzenia wnętrza, lub zmiany wystroju, czy nawet inwestowania w fizyczne oznaczenie swojej obecności. Po co mają to robić, skoro mają do dyspozycji systemy Digital Signage.

Przyjrzyjmy się innowacyjnym sposobom, dzięki którym odpowiednie rozwiązanie Digital Signage może pomóc sklepom pop-up w odniesieniu sukcesu:

Duży monitor profesjonalny jako szyld sklepu

Najbardziej oczywistym znakiem obecności sklepu jest jego frontowa fasada, na której widnieje logotyp sklepu. Jednak jeżeli sklep tymczasowy nie planuje dłuższej obecności w danym miejscu, jego właściciel nie widzi sensu ponoszenia kosztów tworzenia tradycyjnego szyldu sklepu.

Zamiast tego wykorzystuje się cyfrowy monitor wielkoformatowy taki jak Sharp PN-Q901E, który został stworzony właśnie z myślą o sytuacjach, w których potrzebny jest cyfrowy szyld firmy. Ekran o przekątnej 90 cali ma superwąską ramkę, która nadaje mu wyrafinowanie płaski wygląd. Monitor ten został zaprojektowany z myślą o długotrwałym korzystaniu, można go eksploatować przez 16 godzin dziennie, dzięki czemu doskonale się nadaje na szyld sklepowy.

W zestawie z monitorem PN-Q901 załączony jest wygodny stojak, dzięki któremu wyświetlacz można swobodnie ustawić na jakiejkolwiek płaskiej i równej powierzchni. Dzięki połączeniu z siecią LAN oraz zdalnie sterowanemu na podczerwień pilotowi, treści na ekranie wyświetlacza, począwszy od wyświetlania ofert do liczby godzin pozostałych do momentu zamknięcia sklepu tymczasowego, można łatwo aktualizować.

Ściany wideo do prezentacji produktów

Każdy sklep detaliczny potrzebuje centralnego punktu, czyli przestrzeni wywołującej „efekt wow”. Jeżeli jednak firma planuje swoją obecność w danej lokalizacji jedynie przez krótki czas, właściciele firmy chcą osiągnąć maksymalny efekt jak najmniejszym kosztem, a nic nie daje takiego efektu jak ściana wideo.

Monitory bezszwowe Sharp PN-V701, z których można zbudować ścianę wideo, to najnowszy produkt w naszej ofercie monitorów bezszwowych do konstrukcji ścian wideo, który zarazem stanowi największy tego typu wyświetlacz dostępny na rynku. Z monitorów o przekątnej ekranu 70 cali można zbudować ścianę wideo przy zastosowaniu mniejszej liczby ekranów, z mniejszą liczbą ramek monitora dzielących powierzchnię ściany.

Nasz monitor został opracowany specjalnie w celu wykorzystania go w instalacjach wieloekranowych o orientacji pionowej lub poziomej z ramką na połączeniu ekranów o grubości nie przekraczającej 4,4 mm i bardzo wysokiej jasności: 700cd/m2. W monitorach Sharp PN-V701 została zastosowana technologia Advanced Uniform Colour Calibration, która zapewnia perfekcyjną jednolitość koloru oraz jasności, co dodatkowo podnosi atrakcyjność wyświetlanych obrazów.

Monitory Digital Signage jako element dekoracyjny i informujący na temat bieżącej oferty sklepu

Systemy Digital Siganage mogą być stosowane w bardzo efektywny sposób nie tylko jako centralny punkt przyciągający uwagę klientów. Monitory mogą być także rozmieszczone wewnątrz sklepu w celu wyświetlania informacji o promocjach, korzyściach i dodatkowych świadczeniach lub w celu demonstracji produktów.

Doskonale nadaje się do tego na przykład monitor Sharp PN-Q601E, oferowany w przystępnej cenie, o przekątnej ekranu 60 cali, który może pracować bez przerwy przez dłuższy czas, zwykle do 16 godz. dziennie, przez 7 dni w tygodniu.  Dzięki jasności ekranu 350 cd/m2, monitor  zapewnia dobrą widoczność komunikatów oraz prezentowanych towarów. Wbudowany port USB z funkcją media player zapewnia wygodę w wyświetlaniu treści, umożliwia szybkie i łatwe wyświetlanie obrazów, a także odtwarzanie treści wideo oraz dźwiękowych z karty pamięci USB.

Jeżeli potrzebują Państwo jeszcze większej powierzchni, dostępne są monitory Sharp PN-Q o przekątnej do nawet 90 cali.

Monitor interaktywny pełniący funkcję katalogu internetowego

Żaden właściciel sklepu detalicznego za wszelką cenę nie chce, aby klient wyszedł z jego sklepu rozczarowany. Brak pełnego asortymentu towarów w sklepie często może być przyczyną frustracji. Kwestia ta może mieć jeszcze większe znaczenie w przypadku tymczasowych sklepów detalicznych. Jednak w różnych częściach sklepu można zainstalować monitory interaktywne Sharp z serii BIG PAD, które umożliwiają klientom łatwe przeglądanie całej oferty sklepu w atrakcyjnej postaci cyfrowej.

Ponadto monitory można podłączyć do sieci tak, aby można było składać przez nie zamówienia i zwiększać w ten sposób sprzedaż. Najnowszy model BIG PAD to Sharp BIG PAD PN-80SC5. Jest to pierwszy interaktywny model BIG PAD, w którym wykorzystano technologię „Optical Bonding”. Rozwiązanie to zapewnia z jednej strony atrakcyjny połysk ekranu, a z drugiej umożliwia szybszą reakcję na dotyk.

Jeżeli potrzebny jest monitor z ekranem dotykowym o mniejszej przekątnej, który ma tę samą elastyczność co model 80-calowy, polecamy nasz nowy monitor Sharp BIG PAD PN-65SC1, który ma atrakcyjną cenę i został wyposażony w najnowocześniejsze możliwości współpracy na ekranie dotykowym.

Monitory do małych pomieszczeń umożliwiające indywidualną prezentację towarów

W każdym sklepie przychodzi moment, w którym trzeba zademonstrować w sposób praktyczny towary po wyprzedaży lub po prostu trzeba usiąść z klientem, aby przedyskutować sprzedaż lub inny problem. W takich chwilach doskonale się sprawdza interaktywny wyświetlacz  Sharp BIG PAD PN-40TC1, który został przeznaczony do użytku w małych nieformalnych  miejscach spotkań.

Ekran dotykowy PCAP Capacitive o przekątnej 40-cali, który szybko reaguje na polecenia, umożliwia pracę kilku użytkownikom jednocześnie, dzięki czemu dzielenie się pomysłami oraz informacjami na temat potrzeb klientów staje się przyjemnym i owocnym doświadczeniem.

Powyżej zaprezentowaliśmy tylko niektóre pomysły, dzięki którym rozwiązania Digital Signage mogą pomóc Państwa tymczasowemu sklepowi detalicznemu odnieść sukces.

Jeżeli chcieliby Państwo uzyskać więcej informacji na temat możliwości, jakie oferują systemy Sharp Digital Signage, prosimy o kontakt  w celu omówienia Państwa potrzeb oraz zorganizowania prezentacji produktów.

Kontakt

ANNA KOZAK
PR Manager CEE
Anna.Kozak@sharp.eu

Media społecznościowe